“Een moderne uitstraling en goed vindbaar worden voor mijn klanten”. Dat is de opdracht die we van Dennis kregen. Dennis is al ruim 15 jaar actief als erkend schoorsteenveger in de regio Twente en wilde nu voor zichzelf een frisse start maken met zijn eigen onderneming. Dit doet hij samen met zijn broer Nick, die verantwoordelijk is voor de afspraken en planning. Lees verder hoe we Durand hielpen van het eerste idee -> naar de eerste klanten.
We hebben een strak logo ontwikkelt met een stijl die past bij Dennis. Jong en fris, in een wereld van ouderwetse schoorsteenvegers. Het logo wordt op meerdere manieren ingezet (website, kaartjes, social media, busstickers, kleding, etc) dus het is belangrijk dat dit een mooi geheel vormt.
We hebben tijdens een videocall met Dennis de opzet voor de website doorgenomen en hij gaf hierbij aan wat belangrijke informatie was voor zijn klanten. Vervolgens hebben wij een design en schets gemaakt die al direct goed aanvoelde voor Dennis. Hierdoor konden we snel werken en hebben we de eerste versie van de website binnen 4 weken live kunnen zetten!
Dennis gaf aan dat hij graag magnetische stickers wilde voor op zijn bus. Met daarop ook een QR code die verwijst naar de website. Wij hebben deze busstickers ontworpen en laten drukken. Daarna hebben we ook geholpen met visitekaartjes en de kleding.
We zijn ook samen een middag op pad gegaan om een paar goede foto’s te maken voor de website en “Google mijn bedrijf”
Dennis gaf aan dat hij graag gevonden wilde worden in de regio Twente. We hebben daarom een zoekwoorden onderzoek gedaan en extra pagina’s gemaakt waardoor hij steeds beter vindbaar wordt in de plaatsen waarin hij werkt.
Daarbij hebben we ook geholpen met het opzetten van zijn profiel op “Google mijn bedrijf”. Hierdoor heeft hij direct in de eerste weken al veek aanvragen gekregen van nieuwe klanten!
Goede reviews kunnen echt een verschil maken voor je bedrijf. We hebben samen met Dennis en Nick een strategie gemaakt om goede reviews te verzamelen van tevreden klanten.
Dennis vroeg ons of we hem konden helpen met een goede planning tool. Zijn broer Nick maakt de afspraken en verzorgd de planning. Hiervoor hebben we een simpele tool geinstalleerd bij beide broers. Wanneer Nick een afspraak bevestigd met een klant -> staat deze direct in Dennis zijn agenda, met daarbij de adresgegevens zodat hij direct naar de klant kan navigeren. Dit scheelt een hoop tijjd.
We hebben op de website vooral de focus gelegd op het gebruik van whatsapp voor de afspraken. Dit is een laagdrempelige manier voor klanten om contact op te nemen. Zowel de klanten als Nick ervaren dit als zeer prettig.
We realiseerden dit project binnen 6 weken. Hierna kwamen ook al direct de eerste klanten binnen. Dennis heeft hierdoor een goede start kunnen maken met zijn nieuwe bedrijf. De komende periode zijn we nog actief betrokken bij het optimaliseren van de website zodat er steeds meer bezoekers en klanten komen. Daarbij geven we ook strategisch advies aan de broers om te laten zien dat ze de beste schoorsteenveger van Twente zijn!